torstai 25. elokuuta 2011

Örps

Olin tänään siellä coolilta kuulostavan työpaikan haastattelussa. Sieltä soitettiin eilen, ja sanoin, että mikä ettei voin tulla. Toisesta paikasta ei ole vielä kuulunut mitään. Mielestäni sieltä olisi jo pitänyt tulla jotain...

Anyway, tänä aamuna heräsin E:n soittoon ("Mä tuun käymään siellä, herätyyyys!!") ysin maissa ja keitin puuroa aamupalaksi. E:n lähdettyä huolestuin, kun paita, jonka olin pessyt ja jonka olin suunnitellut laittavani työhaastikseen, oli vielä yönkin narulla kuivuttuaan kostea. No voihan voi! Äkkäsin pesuhuoneesta hiustenkuivaajan ja aloin epätoivoisesti kuivaamaan paitaa sillä. Työhaastis olisi klo 11, ja tuossa 8 minuutin kävelymatkan päässä (according to the google maps). Ja kello näytti yli kymmentä ja minä olin pyjamassa. Vaihdoin farkut jalkaan ja jatkoin kuivattelua, mutta se oli vieläkin kostea, hmph! Ei auttanut muu kuin vetää kostea paita ylle ja toivoa, että se siitä kuivaisi.

Joku 8 minuuttia siinä meni, olin 10 minuuttia aikaisemmin paikalla paikan aulassa. Juttelin aulatyypin kanssa ja täytin nipun papereita ja sain siistin "vierailija" -läpyskän rintaan roikkumaan. Hihii! Työhaastattelija itse oli 10 minuuttia myöhässä jonkun tärkeän puhelun takia. Jossain vaiheessa hän ilmestyi ja ohjasi meidät hissiin ja mentiin kolmanteen kerrokseen tyhjään kokoushuoneeseen.

Juteltiin öö öö puolisen tuntia ellei ylikin siinä työnkuvasta ja muustakin tärkeästä asiasta. Kyselin, kuinka paljon kyseiseen paikkaan oli haettu. "Jonkin verran. Suurin osa miehiä."

Ja mikäs se lopputulos sitten oli? "Kyllä minä mielelläni sinut ottaisin tänne, jos haluat tulla. Mieti kuitenkin vielä, soitan huomenna ja voit vastata sitten." Eli tuota noin, öö. Kyllä minä haluan sinne. Nyt on vain tuo toinen paikka, haluaisin kuulla sen vastauksen sieltä. Tai en oikeastaan. Kivempi ja jännempi olisi ehkä tuo toinen... Ettei nyt mene sekaisin, niin kutsutaan paikkaa A siksi, jonne haluan eniten ja johon oli tämän päiväinen työhaastis. B on sitten se tiistain haastis.

Tuohon A:han on siis koulutus, joka kestää pari viikkoa ja se on kuulemma todella vaativa, ja sen voi feilata. Eikä se maksa mitään, mutta siitä ei saa palkkaakaan. Ja se on englanniksi ja joku tyyppi Sveitsistä tulee pitämään sitä. Olisi kerrassaan ainutkertainen juttu! Ja sinne halutaan naisia, koska a) siellä on vasta 1 nainen valittu ja b) se on asiakaspalvelutehtävä ja haastattelijan mielestä naiset ovat parempia sellaisissa

Olipas monimutkaista kuitenkin. Selittää. Huh. Tällainen viilinki nyt kuitenkin on:


Voi vehnääääää... Työ A olisi silti mielenkiintoisempi. Ja jos ei pääse sitä koulutusta läpi, niin on mahdollisuus osallistua näitten kautta toiseen koulutukseen, josta pääsisi töihin, koska sillä alalla on työpaikkapula (enpä tiennyt muuten tuota). Eli joka tapauksessa olisi työpaikka. jjjsadihoshgjfn !!

Ömm joo. Huomenna kaikki selviää sitten. Hope so!

Ei kommentteja: